Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.01.2010 21:08 - Мечтите на един наивник-версия 2010
Автор: ivich Категория: Други   
Прочетен: 10730 Коментари: 28 Гласове:
23

Последна промяна: 04.01.2010 06:15


Време е за равносметка-изтече поредната година от живота ни! Съзнателно, пропуснах да се включа в общия хор на пожеланията-те винаги са безкрайно хубави, и са израз на вкорененото във всеки нормален човек желание да бъде по-добър, а живота на всички ни, по-спокоен и по-лек. Това не означава, че не обичам хубавите пожелания, напротив..За мен края на всяка година е време и на равносметка и на много мечти.. Макар и силно наивистични понякога, основно заради несигурността /а понякога и заради тотално невъзможното им сбъдване/, в по-голямата си част, това са простички неща. Например..

Бих искал например, младите българи да искаме да живеем в родната си страна..В крайна сметка-всеки камък си тежи на мястото, а у дома и стените помагат. Ето, брат ми,млад мъж, ненавършил 30, вече 6-та година е „англичанин”, заедно със съпругата си. За него в никакъв случай не бих казал, че не обича България. Точно обратното е-желаят да се върнат тук, и да отгледат децата си в Пловдив. Но...всеки от тях взима три пъти по-голяма от моята заплата, и то при положение, че по нашенските си стандарти съм добър специалист, и заплатата ми никак не е от най-малките .И не се занимават с незаконни неща-просто работят. Не го казвам за да се оплаквам естествено..И разбира се, всеки път когато се върнат, сравняваме живота тук и на Острова..Губят ми се аргументите, за да кажа уверено „прибирайте се в България”, и затова-не го и казвам напоследък..По последни статистики, които четох около 60 процента от младите хора в България, при първа възможност биха последвали техния пример..Мечтая си това да не е така!! Искам това да не се случва!!

С братчето ми, често си говорим за частен и честен бизнес в родния ни град. Няма такъв филм, ще кажат някои..И може би, ще бъдат прави, въпреки, че това определено не ми се нрави. Прави, не от гледна точка на вечно недолюбващия частен бизнес българин, и не заради всеобщата максима от народопсихологията ни-„бизнесмен=далавераджия”. За мен държавата ни си е най-големия крадец, а в момента и по-скоро убиец на дребния и среден бизнес. Защо ли? Ами защото, от данъците каквото и да правиш-няма начин да избягаш. Не роптая срещу данъците, не ме разбирайте криво-те са полезно средство за преразпределение по принцип, а и основа на финансовата стабилност на всяко общество. Ударението слагам именно на това „преразпределение”-именно то е и причината да кажа-държавата краде от нас, защото преразпределя непрозрачно и неефективно. Макар че, държавата това сме ние, всеки един от нас поотделно, най-вече в качеството си на избиратели-но това е съвсем друга тема. И бизнесмените сред моите приятели тук, ще ме разберат добре-именно чрез преразпределението, държавата създава конкуренцията. И именно чрез преразпределението в момента, държавата убива малкия и средния бизнес-никакви или частични плащания към големите доставчици, което се трансферира към изяждане и на последните резерви на по-малките и по-незащитимите във веригата на доставчиците и подизпълнителите. Защо тогава да убеждавам близките си да започват бизнес-този който държи и ножа и хляба, в момента не само не разпределя в полза на бизнеса и обществото, а гледа мълчаливо умиращия малък и среден бизнес с максимата „Криза е...”. Мечтая си и това да не е така, искам държавата ни да стимулира младите и предприемчиви българи, за да харчат и инвестират парите си в родните си места, а не да създават доход някъде другаде..

Мечти, уж „простички” при това..И понеже знам, че магически решения има само в приказките, бих се радвал, ако сме свидетели поне на някакви стъпки през тази година за промяна на описаното по-горе, към нещо по-добро и хубаво!

Доскоро, приятели!




Тагове:   мечти,


Гласувай:
23



1. cindy - Да ти се сбъднат!
03.01.2010 21:13
:)
цитирай
2. evrazol - Има такъв филм
03.01.2010 21:21
И проблема не е толкова в ролята на държавата, като преразпределител, а в "хиените". Тоталната корупция на служителите издаващи разрешения и упражняващи "контрол". Нагласените "обществени" поръчки, "правосъдието" и т.н. Това и прави "частен и честен бизнес" обречена кауза.
цитирай
3. bapha - хе,
03.01.2010 21:22
баси колко близки гледни точки ...
и аз бих се радвал...
Дано де, имаме цяла година да разберем шампанско ли ще отваряме или ще сменяме памперси...
поздрави
цитирай
4. cefulesteven - По-хубаво не може да се каже. Не съм ...
03.01.2010 21:51
По-хубаво не може да се каже.
Не съм ревльо, но ме просълзи.
цитирай
5. tit - За много години!:)
03.01.2010 22:33
Дано поне започнем да се приближаваме до простичките ти мечти!
Здраве, обич и успех ти желая!:)
цитирай
6. tili - Как оцелява тази държава
03.01.2010 22:52
при това безнаказано крадене - просто се чудя!!!
Иначе - да ни е честита! След Май вече ще поработим за себе си.
цитирай
7. veninski - Поздрави и от мен!
04.01.2010 05:59
Поздрави и от мен!
цитирай
8. анонимен - Дъpжавата кpаде
04.01.2010 09:03
не само от пpеpазпpеделение. Кpаде и чpез т наp обществени поъчкил които са много и ги "печелят" близки до власта фиpми. Кpаде по стотици дpуги начини, защото има огpомен бюpокpатичен апаpат, който гледа да си "добави" нещичко. Защото има много готованци, които "чакат на нея" да им даде - pефлекс от вpемето на комунизЪма...
цитирай
9. galinabg - Не мога да ти
04.01.2010 23:48
кажа нищо оптимистично и за това ще замълча. Не ми се иска да пиша тъжни неща в първия ти за годината постинг!
Но, все пак, казват, че няма невъзможни неща :)
цитирай
10. ivich - Благодаря,
09.01.2010 15:54
Cindy, кой знае защо си мисля, и предполагам, че не са само мои тези мечти:)
cindy написа:
:)

цитирай
11. ivich - Evrazol,
09.01.2010 15:56
друже, таз корупция за да съществува и се развива, някой някъде си "затваря очите", нали..А този някой си има име-съд, полиция, прокуратура...Лошото е, че все по-често си мисля, че първопричината е във всеки един от нас, и в мълчанието ни по тез проблеми-зер "Преклонена глава сабя я не сече"...
evrazol написа:
И проблема не е толкова в ролята на държавата, като преразпределител, а в "хиените". Тоталната корупция на служителите издаващи разрешения и упражняващи "контрол". Нагласените "обществени" поръчки, "правосъдието" и т.н. Това и прави "частен и честен бизнес" обречена кауза.

цитирай
12. ivich - Но има и друго, в допълнение
09.01.2010 16:05
-вярвам във "филма" и каузата"частен и честен бизнес" и се надявам приживе да го гледам:)
ivich написа:
друже, таз корупция за да съществува и се развива, някой някъде си "затваря очите", нали..А този някой си има име-съд, полиция, прокуратура...Лошото е, че все по-често си мисля, че първопричината е във всеки един от нас, и в мълчанието ни по тез проблеми-зер "Преклонена глава сабя я не сече"...
evrazol написа:
И проблема не е толкова в ролята на държавата, като преразпределител, а в "хиените". Тоталната корупция на служителите издаващи разрешения и упражняващи "контрол". Нагласените "обществени" поръчки, "правосъдието" и т.н. Това и прави "частен и честен бизнес" обречена кауза.


цитирай
13. ivich - bapha,
09.01.2010 16:09
всъщност-обичам шампанското, и предпочитам и аз като теб, да имам повод да го отварям:)освен да си пожелаем да се напиваме със шампанско, а не да го близваме с надежда само по новогодишните празници,а?;)
bapha написа:
баси колко близки гледни точки ...
и аз бих се радвал...
Дано де, имаме цяла година да разберем шампанско ли ще отваряме или ще сменяме памперси...
поздрави

цитирай
14. ivich - cefulesteven,
09.01.2010 16:14
Благодаря за оценката друже, наминавай:) С плач обаче, няма да променим картинката..А мен не ме кефи да я гледам с очите на брат ми..Щото и хубавото, и лошото-сами си го правим, нали:)
cefulesteven написа:
По-хубаво не може да се каже.
Не съм ревльо, но ме просълзи.

цитирай
15. ivich - Благодаря, tit,
09.01.2010 16:18
здраве,късмет и много успехи и на теб през новата 2010!Ние, хората,обичаме простичките неща, дано наистина поискаме повече от тях да се случват:)
tit написа:
Дано поне започнем да се приближаваме до простичките ти мечти!
Здраве, обич и успех ти желая!:)

цитирай
16. ivich - Привет tili,
09.01.2010 16:24
Има още, и още...просто колкото и да е малко-произвежда се-и се "преразпределя"разбира се. Май месец май няма да ни стигне, последните оценки за времето, в което ще започнем да работим за себе си, поне според днешната преса ,е 1 юни, така че, "разпределящите" имат цели 5 месеца, за да.."канализират" нещата:)
tili написа:
при това безнаказано крадене - просто се чудя!!!
Иначе - да ни е честита! След Май вече ще поработим за себе си.

цитирай
17. ivich - Благодаря, veninski,
09.01.2010 16:29
здрава и късметлийска 2010 г. ти пожелавам!
veninski написа:
Поздрави и от мен!

цитирай
18. ivich - Мдам, прав си,parasol,
09.01.2010 16:35
за съжаление при това-комуниЗъма никак не си е отишъл от душите на много от нас, всекидневно се убеждавам при срещите ми с много хора..Особено сега, когато оцеляването на дребния и средния бизнес е в абсолютна зависимост от желанието/нежеланието на "държавата-майка" да плати или не...
parasol написа:
не само от пpеpазпpеделение. Кpаде и чpез т наp обществени поъчкил които са много и ги "печелят" близки до власта фиpми. Кpаде по стотици дpуги начини, защото има огpомен бюpокpатичен апаpат, който гледа да си "добави" нещичко. Защото има много готованци, които "чакат на нея" да им даде - pефлекс от вpемето на комунизЪма...

цитирай
19. ivich - Привет, Гале,
09.01.2010 16:42
Нищо, че е първия ми постинг за годината, и без това, рядко пиша по нещо."Лошото" е че е искрен, и най-вече,истински..Но си права за позитивното мислене-може и да попромени нещо, но не когато е останало само то:)
galinabg написа:
кажа нищо оптимистично и за това ще замълча. Не ми се иска да пиша тъжни неща в първия ти за годината постинг!
Но, все пак, казват, че няма невъзможни неща :)

цитирай
20. ivich - Проблема,andrei,
09.01.2010 16:48
така както аз го виждам е, че НИЕ създаваме условията за да може да не им пука...Така е, защото, само когато влезнем в ролята си на избиратели-само тогава имаме истинско значение за избранниците си /дори и това не е съвсем сигурно, нали:)/
andrei написа:
но на тези които управляват държавата хич не им пука.Навярно виждаш,как с държавня бюджет се отнасят,както разбойници с плячка!

цитирай
21. zaw12929 - Мечтая всяко младо семейство да ...
09.01.2010 20:46
Мечтая всяко младо семейство да получава сватбен подарък= обзаведена гарсониера, а с броя на децата и по голям апартамент.
и още такива утопии... поне мечтая нещо хубаво и..се надявам Борисов и Дянков да го направят...ако искат държава от млади българи
цитирай
22. henzelski - Предлагам,
10.01.2010 06:46
когато говорим и пишем за държавата, която безспорно сме ние, а имаме предвид управниците, които безспорно не сме ние, да казваме ВЛАСТТА, а не ДЪРЖАВАТА.
цитирай
23. ivich - Приемам забележката, henzelski,
10.01.2010 07:36
тя е много точна и принципна, благодаря!Но ако кажем ВЛАСТТА, както предлагаш, се питам пък нещо друго-а какво е властта, и кой я избира??Не сме ли пак НИЕ?;)
henzelski написа:
когато говорим и пишем за държавата, която безспорно сме ние, а имаме предвид управниците, които безспорно не сме ние, да казваме ВЛАСТТА, а не ДЪРЖАВАТА.

цитирай
24. ivich - Хубава утопия,
10.01.2010 07:41
Подкрепям я:))
zaw12929 написа:
Мечтая всяко младо семейство да получава сватбен подарък= обзаведена гарсониера, а с броя на децата и по голям апартамент.
и още такива утопии... поне мечтая нещо хубаво и..се надявам Борисов и Дянков да го направят...ако искат държава от млади българи

цитирай
25. bovari - Мечтите на един наивник-версия 2010
11.01.2010 11:17
Първият човек в държавата е споделил своите "мечти" пред конгреса на "своята" партия - !"...да не се изкушим от властта....."?! Разбира се, чух много малка част от изказването/минута време/, но достатъчно да си задам въпроса: "Щом за толкова кратко време във една "окрадена"/по неговите думи хазна, а смея да му вярвам за което/ има нещо, достойно за изкушение, то ние ли сме наивниците или той?!"

Хубав понеделник и вторник, и.....оставащи 354дни от 2010г.
:)
цитирай
26. henzelski - Без значение
12.01.2010 07:45
какво или кого избираме, приятелю Ивич, никога и никъде не сме ВСИЧКИ ние...;) В този смисъл властта се самоизбира, а част от нас просто я легитимираме.
цитирай
27. ivich - OK,съгласен
31.01.2010 11:00
съм с теб henzelski, приятелю. Колко трудно ме убеди, а?;)
henzelski написа:
какво или кого избираме, приятелю Ивич, никога и никъде не сме ВСИЧКИ ние...;) В този смисъл властта се самоизбира, а част от нас просто я легитимираме.

цитирай
28. net - :)
04.03.2010 23:42
Привет!
Не си ли се убедил- отечеството ни е като "Слънце".
Но като на всяко слънце- няма живот.

да гледаме все пак с усмивка към утрешните дни. Може пък да се сбъдне девизът от миналото " ще променим природата" та и ние, останалите да променим представите за страната ни.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivich
Категория: Други
Прочетен: 120312
Постинги: 16
Коментари: 152
Гласове: 5465
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930