Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.11.2009 00:25 - Пазете се, никой не е застрахован:)
Автор: ivich Категория: Други   
Прочетен: 15346 Коментари: 31 Гласове:
34


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Днес е ден, в който разбрах и усетих на гърба си верността на една стара приказка...На стария краставичар, успяха да продадат краставица.. и то каква:) Като нищо щях да си остана до края на деня с няколко хиляди левчета по-беден и по-задлъжнял. Ако не бяха няколко случайности, които в крайна сметка се оказаха в моя полза. Но ето накратко какво се случи с мен днес..И аз като много българи в момента съм "отупал" всички възможни  чувалчета, и на кредитната си карта съм опразнил лимита си. Преди време, с идеята да си пазарувам разни нещица в нета, си я бях регистрирал в "Pay Pal"-една от най-сигурните международни системи за он-лайн разплащания. Не че реално съм я ползвал от там-но нека да си имам все пак, друго си е да си пазаруваш в нета, па макар и само в..мечтите си:)  На 08.11.-когато се борех с високата температура, i грипа, който се беше трансформирал само за денонощие в двустранна бронхопневмония, получих мейл, уж от "Pay Pal" с общо взето следното съдържание: "Уважаеми госоподине, акаунта Ви в "Pay Pal" е изтекъл, следва да го подновите. Моля, преминете на следния линк..." Да, чел съм страшно много за фишинг-спама и онлайн измамите и въпреки всичко, хванах се на въдицата. Минах на препратката, сайта досущ като на оригинала, данните на акаунта ми също..е това в крайна сметка-не всеки може да има достъп до това. И при това-със всичките обичайни атрибути за сигурна интернет връзка..И тук направих невероятна глупост-поискаха ми информация за PIN-кода. Азбучна истина е, че това е нонсенс, никой оператор за разплащанич не би го поискал..Глупост ли беше, температурата ли ме беше смачкала, но-въведох го. Притесних се, но мина време и си казах-карай, може пък само по-мнителен да си станал-в крайна сметка всичко изглеждаше безкрайно достоверно...Да, всичко ок, но до днес...Забравих да спомена и една друга случайност-бях използвал и една опция на картодържателя-пращат ми информация за всяка транзакция, включително неуспешните. Е, верно, плащам си за услугата, бяха ми досадили даже по някое време /в добрите времена, когато картата беше все още в активна употреба:)/ и се бях замислил дори да я прекъсна...
Приятелите ми знаят, че понякога оставам до късно на работа, както се случи и днес. Съпругата ми днес на семинар, се бе прибрала вкъщи доста по-рано от мен. По някое време-мобилката изпищя-погледнах SMS-a, регистрация на неуспешна транзакция..Позамислих се, скоро коментирахме с половинката че не си помни всички пин-кодове-тя има в себе си допълнителна, дублираща карта. Реших че е отскочила до магазина, и че не може да плати покупките. Звъннах и, с идеята да я чуя и евентуално да и помогна, Естествено, не беше в магазина, а....вкъщи. Побеснях, сетих се и за странния мейл отпреди 20-тина дни..Обадих се веднага на картоиздателя-оказа се, че опитите за транзакции са от...Букурещ. Естествено, веднага блокираха картата. Спестих си проблемите, само заради липсата на кредитен лимит и незабавните SMS-и от картовото дружество. Пазете се приятели, очите на четири, и малко повечко мерки за защита, никога не са излишни. И никога ПИН кода, никога:)) Дори и на супер изглеждащи сайтове-някои уроци са безкрайно неприятни. А и нещо друго-не се мислете за добри краставичари, не винаги е полезно, а понякога и много опасно-днешният пример ще ми е обица на ухото задълго.
Поздрави,


Тагове:   Никой,


Гласувай:
34



1. анонимен - Добре, че ти се е разминало!:))
28.11.2009 01:01
Добре е това, че ни напомняш!:)
Не разбрах много каква е тази карта, но разбрах, че пин-а не се казва на никого в никакъв случей!:)
Лека нощ!:))
цитирай
2. galinabg - Съжалявам, че така ти се е случило!
28.11.2009 01:24
И благодаря за споделения "горчив" опит!
цитирай
3. evrazol - Разочароваш ме приятел
28.11.2009 01:57
пин-а?!?! Някои неща трябва да си останат дълбоко лични.
цитирай
4. tili - Дълбоко лични
28.11.2009 02:15
и добре кодирано записани на някоя стара визитка, защото вече нищо не помня. Напр. Как се казваше вашата първа учителка? Ако и това забравя - не заслужавам никакви карти и кодове повече ;-)))
цитирай
5. ivich - Какво
28.11.2009 08:49
да кажа-глупостта ходи по хората. Написах този пост, не защото имам особено добър повод да се гордея със себе си, а просто заради случката, и заради напомнянето..Иначе, вариантите са безкрайни-снощи споделях с колегите, миналия месец по същия начин доста хора са получили писма с логото на "БОРИКА"-българския картов оператор. Измамниците и хората с криминално мислене доста често са с няколко идеи напред:))
цитирай
6. cefulesteven - Не само пин-код, а никаква парола не ...
28.11.2009 09:02
Не само пин-код, а никаква парола не може да поиска и ако поиска административно лице, означава само едно - измама е.

Дано повече видят поста. Не са изобщо за подценяване измамите.
цитирай
7. henzelski - Аз
28.11.2009 09:22
също ползвам кредитни карти и една от финансовите институции ме предупреди на мейла за този вид измами. Ето какво ми писаха там: "...във връзка с наскоро публикувано съобщение на официалния сайт на БОРИКА: www.borica.bg бихме искали да Ви информираме да НЕ предоставяте личните си данни и данни, свързани с кредитната Ви карта - номер на карта, ПИН, CVV код по никакъв повод и при никакви обстоятелства, дори ако данните се изискват чрез Интернет сайт, който съдържа логото или наподобява оригиналния сайт на БОРИКА или на банка." Заедно с това в отделен файл ми бяха предоставили текста на фалшивото съобщение, което е възможно да получа: "Приложено Ви изпращаме писмото, което е разпространено до неограничен брой клиенти на кредитни и дебитни карти." Предполагам, че ти си се подвел точно по него, тъй като е от името на БОРИКА и по нищо не личи, че е фалшиво...
цитирай
8. ivich - Да, henzelski,
28.11.2009 09:49
подобно като това което описваш е, само че, вместо БОРИКА, беше на Pay Pal, но идеята е абсолютно същата:)
цитирай
9. анонимен - Затова и вече не
28.11.2009 10:24
ползвам никакви карти , ни дебитни ни кредитни.
Достатъчно ще ми някой да ми изтегли заплатата за да ме върне в 1ви клас.
Отделно пък банките ти взимат 1 лев за всяка транзакция през терминал - НЕ БЛАГОДАРЯ.
само кеш......
цитирай
10. ivich - Привет darling,
28.11.2009 10:53
Незавидимо от случилото се, не бих отричал ползването на карти-напротив, фен съм им. Друг е въпроса, че елементарните правила трябва да се спазват, защото...идеите на крадците разчитат понякога на първоинстинктивна глупост. Освен това, нека пак кажа, че не загубих нито стотинка, именно, защото и "предпазните" SMS-и на картовото дружество си изиграха своята роля:) Отбивай се пак, удоволствието е мое:)
цитирай
11. rpatel - Определено си имал късмет! Но бл...
28.11.2009 11:14
Определено си имал късмет! Но благодаря, че сподели, от сега нататък и аз ще внимавам повече.
Желая ти усмихнат ден! И да си харчиш спасените пари с усмивка!
цитирай
12. cindy - Писах за това:
28.11.2009 11:27
http://cindy.blog.bg/drugi/2009/11/23/vnimanie-izmama.441316

но на хората им е се вижда бошлаф, докато не ги изпържат лично.
Всеки си вика - айде сега, точно на мене ли тия...

Както сам си се убедил - никой не е застрахован!
цитирай
13. sestra - Благодаря ти
28.11.2009 12:33
за това предупреждение :)
цитирай
14. анонимен - Поздравления за публикацията!...
28.11.2009 15:37
Поздравления за публикацията!Трябва постояянно да се напомнят такива неща!
цитирай
15. teachme - Привет!
28.11.2009 16:15
Аз съм ЗА ползването на карти, по простата причина, че е страшно удобно, пести време и нерви по висене на разни опашки. С няколко кликвания, например, пращам на синчето пари по всяко време от дома, а той след минути си ги тегли от банкомата:)
Никога данни никъде, освен на сайта на банката!
Поздрави!
цитирай
16. анонимен - UFO
28.11.2009 16:48
Брей, абе вие хора сте много изпълнителни бе! Мене дори от Борика или ePay или данъчните или КАТ да ми кажат че трябва нещо да направя въобще не им обръщам внимание. Аз разполагам с личното си време, то ми е ценно, и нямам никакво намерение да върша нечия чужда работа, примерно прехвърляне на някаква информация. Както в момента ДСК кара хората да си плащат за прехвърляне на информацията за лихвоточките от хартиени книжки във електронни бази данни -- айде сиктер тарикати, само ми губят времето, заслужават протест.

"Fuck the system", този тих пасивен отпор винаги е бил много здравословна черта на бъргарина от андрешково време досега. Аз лично по този начин скатах казармата -- те ме викаха, аз ходех и ги залъгвах или въобще не се връзвах на заплахите. Още помня майор Василев от 1-во военно как го бях докарал до бяс и как ако се бях отказал добровално от гражданските ми права щях да бъда най-малкото арестуван от военна полиция... Fuck the system, fuck it!
цитирай
17. krotalka - Полезна информация!
28.11.2009 17:48
Аз дори и номера на картата не си давам. Ако ми искат някакво свединие,сесвързвам по телефона с банката и уточнявам нещата, на емеейли нямам доверие! Най-големите измами стават през интернет.
цитирай
18. bonbonka1 - Ценно!
28.11.2009 22:07
Благодаря и аз за напомнянето. Разбира се, че няма застраховани. Много беше ценно прочетеното. Ще внимавам повече.
цитирай
19. net - :)
28.11.2009 22:23
Значи можело и на стар краставичар, да продадат краставица.
И на мен ми брокираха картата, но разбрах, след месец. Нямаше съобщение от банката или нещо подобно. Когато усетих отказите, че не се дължат на "скапан" банкомат, се наложи лично да посетя банката и да представя всички документи и да отговоря на куп въпроси. В крайна сметка- надхвърлен дневен лимит в рамките на 20 минути.
Изводът- да съм теглела и плащала през по-голям период от време. Банкова политика. В случая се бяха презастраховали от подобни краставичарчета. /За моя радост/
цитирай
20. stefanni - )))))
29.11.2009 00:37
Поздравления за постинга...никога не е излишно да се сподели горчив опит...слава богу че ти се е разминало ограбването...престъпниците стават все по-изобретателни и наистина са с няколко хода напред...трябва да внимаваме много...не ми се мисли какво би се случило ако си имат и вътрешен човек в банката...не че не се е случвало де...последно оня ден слушах в новините за една банкерка ,мисля че във Великобритания- прехвърляла от богатите към бедните , въртяла парите по сметките им , като видела че са вложили успешно сумите и са се замогнали , връщала парите - така милиони превъртяла но милион и нещо не успала да възстанови и я хванали...Съвременниа Робин Худ - така я нарекоха ...това е ставало години наред ...
не вярвам да го е правела за бог да прости ,но не знам подробности...
Трябва винаги да следим какво се случва с парите ни - няма значение - може лимита на картата да е 20 лв но те са си НАШИ , измамниците нямат право върху тях !!!
цитирай
21. ninaantonova - Просто си имал късмет!
29.11.2009 09:47
Е, ще знаеш за следващия път. Много е гадно, но се радвам,че сподели с нас, защото никой не е застрахован от подобни измами. Слънчев ден. :)
цитирай
22. анонимен - грон
29.11.2009 09:51
аз пък от известно време получавам и мейли от " DHL " че някаква пратка ми стои неполучена и да посетя указан линк в мейла за повече инфо.
да ама за DHL само съм чувал че съществува като фирма
цитирай
23. ivich - Привет и добре дошли,
29.11.2009 11:44
На всички "минали" тук, и оставили своето мнение-благодарен съм, и разбира се "Добре дошли!" отново. Ще се радвам ако наминавате, в случай, че имате желание/възможност. За последния коментар-друже-провери на телефоните на DHL-сигурен съм, че ще те упътят. Права е ninaantonova, ще знам за следващия път. Огромната глупост и смехория в тази случка е, че по принцип си знам нещата-дълго време съм работил в банковата система. И абсурда е пълен-в момента, в който прочетох мейла-се подведох. Пак "малкия дявол" де-за щастие без материални жертви:) Ами net, права си приятелко-и на стар краставичар, краставица понякога може да се продаде-хората сме страшно импулсивни същества..Тук си спомням история на мой приятел-уважаван и известен валутен дилър, който се бе подвел по "стандартна" улична измама. Но,хора сме, караме понякога емоционално и без много разум...Stefanni, така е-и 20 лв.да имаме, и да ни ги "свият" боли, още повече, когато осъзнаем, че сами сме допринесли за случката...Cindy, колкото и да говориш на едно малко дете да се пази от огъня, докато не се опари само, едва ли ще се научи да се пази. Е, уж не сме деца и имаме опит, ама..Дано повечкото споделяне на горчив опит ни направи малко по- бдителни:) Благодаря за Вашите коментари приятели, радвам се, че Ви има:) Поздрави,
цитирай
24. priqtel12 - Здравей!
29.11.2009 21:54
Аз също благодаря, че си споделил!!! Никога не е излишно да се напомнят нещата....
Поздрави! Лека вечер!
цитирай
25. bigbear - Стават и грешки!
30.11.2009 10:24
Благодаря че споделяш тази... По добре е да се учим от чужди грешки от колкото от своите, но обикновено не го правим. Взел си доста защитни мерки, но доверието в марката ти изиграло лоша шега. В една книга такъв тип доверие го наричаха интравенозно - това е безусловното доверие към хирурга примерно когато му даваш да те оперира.

Та такъв вид грешки аз в живота си съм забелязвал особенно когато реша че всичко ми е ясно - според твоята терминология като стана стар краставичар ;-) Но в огромния финансов океан винаги има по - голяма и най вече по-гладна риба, която ни напада точно когато сме спокоини и самоуверени...
цитирай
26. andi2 - ВСичко е добре, когато свършва д...
30.11.2009 23:15
ВСичко е добре , когато свършва добре
Все пак ти се е разминало и за двете неща
:)
цитирай
27. miroslavivanov - informaciata za tranzakcia e mnogo dobro neshto.
01.12.2009 11:52
dano tazi usluga da prodalgi.
цитирай
28. valiordanov - На мен освен да ми дадат, няма какво и ...
30.12.2009 18:43
На мен освен да ми дадат, няма какво и от къде да ми вземат... Но... Пазете се, че бандитите само това чакат... Чувам, че се правят на всякакви и на дядо Коледа даже има слух, че са се правили...
цитирай
29. yuliya2006 - ЗА НОВАТА 2010 ПОЖЕЛАВАМ...
30.12.2009 22:16
УСПЕХ ВЪВ ВСИЧКО, КОЕТО УМЕЕМ
КЪСМЕТ ВЪВ ВСИЧКО, КОЕТО НЕ ЗАВИСИ ОТ НАС
И СБЪДВАНЕ НА ВСИЧКО, ЗА КОЕТО СМЕ МЕЧТАЕМ

С МНОГО ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
30. zaw12929 - СБЪДВАНЕ МЕЧТИТЕ И МНОГО ПО ВЕЧЕ
31.12.2009 13:55
СБЪДВАНЕ МЕЧТИТЕ И МНОГО ПО ВЕЧЕ
цитирай
31. stefanni - Честита Нова Година, да е щастлива и ...
02.01.2010 16:47
Честита Нова Година ,

да е щастлива и успешна за теб ,
здраве и късмет ти желая !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivich
Категория: Други
Прочетен: 120292
Постинги: 16
Коментари: 152
Гласове: 5465
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930