Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.09.2009 13:44 - Да четем всички буквички...дори и мъничките
Автор: ivich Категория: Други   
Прочетен: 3409 Коментари: 7 Гласове:
14

Последна промяна: 01.11.2009 18:45


Дали въобще нещо ново казвам?? Всеки ще каже-ама аз това го знам. И съм го чувал, и съм го чел, и главата ми е пълна с предупреждения от този сорт. Я не ми кради друже от времето с тези твои глупости..И донякъде ще е прав, темата е експлоатирана много пъти. И при това-съдейки от резултатите и ежедневните ми наблюдения-еднакво безуспешно. Защото българинът е изнервен, той постоянно бърза-я да си усвои кредита, я да си вземе плазмата на изплащане, я да се разплати по задължителната застраховка. Той, нашего брата нещата си ги знае от само себе си, някак се не му се занимава с четене на онези два листа с мъничките буквички-наречени я "общи условия", я "условия по кредитен договор"..Или пък-"отговорности на застрахователя".Българина е интелигентен потребител, той разбира без проблем какво е "форсмажорно обстоятелство", например..Друга е темата, че зад тази чуждица /тва мажор май нещо музикално беше..а, да до-мажор../ много от застрахователите например, слагат съвсем различни нещица-всеки сам за себе си и за неговата си политика-така че когато опре до плащане, да се оправдаят например, че това е "форсмажорно" обстоятелство, непокрито от застрахователната полица. Освен, че всичко си знаем, и че всичко си можем, нас българите ни е страх да питаме. Сакън, някой ще заподозре, че не сме "пенкилерите" за които е най-добре да се представяме. А защо най- добре ли?Ами защото с комплексираното ни самочувствие сме стигнали дотам, да не си признаваме очевидни неща, дори когато това е в наша полза..А и една стара българска поговорка казваше "С питане до Цариград се стига.."Стига да имаш самочувствието да идеш до там, разбира се..Та, накратичко-хора, четете малките буквички, питайте, питайте. Няма нищо страшно в това да поискаш повече разяснения по договора който подписваш-нали затова е договор-т.е споразумение между две равноправни страни. И четете, четете какво подписвате, отговорността че нещо не сте прочели/разбрали си остава само за този който е допуснал тази грешка..за голямо съжаление, понякога....


Тагове:   ново,   кредит,


Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tus2alas - Винаги ме е дразнело как се ползват ...
22.09.2009 01:00
Винаги ме е дразнело как се ползват чуждици, но гледам все повече се задръства хубавия ни език с наконтени неразбираеми термини...
А форсмажор например в испанския е "fuerza mayor" и са си две съвсем нормални и прости думички...Защо да му се говори на българина на неразбираем език? Той едва ли не трябва да владее английски и някой друг език от латинската езикова група, за да е наясно с какво му се говори в политиката, в бизнеса и т.н. Ужас...
цитирай
2. petdoshkov - Не е точно така за
22.09.2009 01:31
Форсмажора, но Вие сте точен, че трябва да се четат общите условия (т. нар. типови договори). Форсмажор е термин и означава непредвидено и непредвидимо обстоятелство, при наличието на което договорът не се изпълнява, без страните да си дължат обезщетение - напр. при природно бедствие, адм. акт и т.н. Значи другата страна на нещата е, че ЗЗД е общ закон, субсидиарно приложим към търговските договори. Тоест ЗЗД важи и без да е указан в договора и следователно може да се окаже, че самият кредитодател е в капан.
цитирай
3. cecka1504 - Точно това си мислех вчера. Отидох ...
22.09.2009 07:36
Точно това си мислех вчера. Отидох да си подновя договора с един от мобилните оператори. Покрай това си взех и нов телефон на изплащане. Набързо разписах документите и беж към дома. По пътя се замислих: то е ясно какво пише, тя и жената там ми обясни, ама аз що не си прочетох договора? Колко пъти са ни казвали да четем преди да слагаме подписа си. Ама, ето - аз пак не четох. Направих го вкъщи... Добре, че нямаше изненади :)
цитирай
4. ivich - Малко за
22.09.2009 07:52
"форсмажора"-отново. Съгласен съм за чуждиците-не ги обичам и аз. Никак дори. Въпросът е, че е стандартен термин при застраховките /а и не само:)/-и "широка врата у поле"-удобен начин застрахователя да избегне плащане. Идеята ми бе, като се подписва застрахователна полица, да се уточни какво застрахователя разбира под това, за да може и застрахования да знае на какви рискове има покрития, и на какви не/нещо което се коментира и в Общите условия/. Иначе, перфектно и точно е казал нещата за този термин petdoshkov, благодаря! А за термина-може би по-добре е да се използва нещо като "непредвидени и неподдаващи се на влияние обстоятелства", не зная:)
цитирай
5. ivich - Мобилните
22.09.2009 07:59
неволи май са познати на всички ни..И аз преди няколко дни, като cecka1504, да си призная,подписах странички на килограм с един от операторите ни. И аз ги четох вкъщи, факт. А не трябва да е така..Най малкото, защото нямам "подръка" щаба от юристи на съответната компания, създали творението, наречено "договор за предоставяне на услуга" .Просто, нека бъдем по-внимателни, поне една идея повече:)
цитирай
6. yuliya2006 - ЧЕСТИТ ПРАЗНИК! Земя, като ...
22.09.2009 09:05
ЧЕСТИТ ПРАЗНИК!

Земя, като една човешка длан...
Но по-голяма ти не си ми нужна.
Щастлив съм аз, че твойта кръв е южна,
че е от кремък твоят стар Балкан.
...
Земя като една човешка длан...
Но ти за мен си цяло мироздание,
че аз те меря не на разстояние,
а с обич,от която съм пиян!

Георги Джагаров
цитирай
7. ivich - Честит празник,
22.09.2009 10:14
На всички блогъри, на всички българи!! Благодаря за поздрава, Джул:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivich
Категория: Други
Прочетен: 120236
Постинги: 16
Коментари: 152
Гласове: 5465
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930